Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2011 14:16 - ПРЕЯЖДАНЕ С ПОЛИТИКА
Автор: babaelenica Категория: Други   
Прочетен: 35182 Коментари: 70 Гласове:
91

Последна промяна: 22.10.2011 15:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

ПРЕЯЖДАНЕ С ПОЛИТИКА 

 

Преядохме с политика.

То не беше да гласувам или да не гласувам, не беше – ще гласувам за този или онзи, не беше този е по, по, най, а онзи е селски тарикат, не беше Кадафи – доволство и униние от предполагаемата му смърт…

С една дума – преядохме.

А както е известно, когато непрекъснато се сервира една и съща манджа, даже не искаш името й да чуеш.

Прочетох купища статии. Сериозни, мислещи и уважавани блогъри се бяха хванали за гушите и никой не искаше да отслаби хватката. Най-активни и най-гадни както обикновено бяха анонимните коментари. Не че не се създават фейкове за специални случаи, но колко сладко е да се изходиш като анонимен – няма такава радост.

Повод да напиша тези няколко думи ми даде следната случка онзи ден привечер, пред хотел “Радисън”. Вървях си аз, вперила поглед в телефона. Току-що бях излязла от метрото и бях пропуснала повикване поради липса на обхват. Налагаше се да извадя и очила, за да прочета в съобщението от оператора, кой ме е търсил. И си вървя аз бавно, втренчила поглед в дисплея, дистанцирана от преминаващите люде, когато група добре облечени млади хора ме спря и ми подаде листовка с отпечатан призив за гласуване.

Първото, което ми направи впечатление, е че не бяха обичайните студенти, с размъкнати джинси и пуловери, а в елегантно офис облекло. Веднага си помислих, че са хора от нечий предизборен щаб. Та подават ми листчето, поглеждам го аз и лицето върху него не ми проговори. Нищо, ама съвсем нищо. Не мислете, че съм толкова изкукала, че да очаквам новите технологии да възпроизвеждат глас върху хартия, ама барем лицето да ми беше познато.

Питам аз с невинен глас – в какви избори учства човекът и веднага хорово ми отговориха – в президентските. Изненадахте ме, казвам, досега не бях чувала за този претендент, и с какво се занимава той?

- О-о-о-о, доцент е.

- Хубаво, но доцент не е първото му име, нали?

- Не, разбира се, името го пише – вижте го.

- А каква е професията му, с какво се занимава? – продължавам още по-невинно аз.

Тук елегантните млади хора се сконфузиха и започнаха да четат от своите листовки, какви са професионалните занимания на евентуалния бъдещ президент.

Криво-ляво  разбрах отговора на моя въпрос, но само липсата на време ми попречи да изнеса една лекция на младоците и то под открито небе, и то пред опашката на коня, току пред Народното събрание, какво мисля за участитето в надпреварата на техния фаворит.

Разделихме се с усмивки, аз пък продължих да си мисля по случая.

Защо слабо познат човек, при това с академична кариера, започва да се занимава с политика?

Нима не му е ясно, че няма да получи повече от 1 % ?

Защо всички ние трябва да плащаме на всеки, решил да припечели от предизборната агитация от нашите скромни доходи?

Защото както и да го въртим – това си е далавера.

Достатъчни са само емоциите от пътуванията в непознати градове и села, срещите с непознати хора, някои от които вероятно са много интересни личности.

Запитах се и друго.

Ето, на многобройни листовки са отпечатани лицата и имената на претендентите.

Всеки от тях се е постарал да състави своя платформа, с която да заинтригува избирателите. Но защо ли тези платформи си приличат като две капки вода. Всички обещават светло бъдеще, пълни стомаси и просперитет.

Ние знаем, че в това светло бъдеще не можем да попаднем с размахването на вълшебна пръчица. Знаем и за представителните фукции на президента. Т.е. – от него нищо не зависи.

Политиците са фалшиви.

Политиците са неискрени.

Политиците са заблуждаващи.

Внезапно ми хрумна да направя паралел с политиците и колегите блогъри.

Ние сме част от обществото. Политиците също.

Тук някои колеги много обичат да парадират, че присъстват с техните истински имена и снимки – също като политиците.

Но колко от тях пишат и изразяват истинските си мисли?

Не са ли и те също така неистински и заблуждаващи?

Повечето говорят това, което ще се хареса на мнозинството. Също като политиците.

Уверяват ни, че са искрени, и че не се влияят от чуждо мнение.

Кое може да ни убеди в това? Техните декларативни изявления?

Не са ли повечето от присъстващите тук с анонимни мисли и послания, преизпълнени с желание да ги приемат каквито искат да бъдат, а не каквито са в действителност? Като политиците.

Лошите се преструват на добри, плахите са агресивни, а силните – кротки.

Всеки показва онази част от себе си, която дълго е подтискал, или иска да бъде по-различен.

Разиграва се спектакъл.

Театър.

Защо да вярваме на едните или на другите?

Не е ли нашето общуване една голяма психиатрия?

Е, аз пък снощи бях на истински спектакъл. Такъв в зала, пред публика.

Която истински се забавлява.

 

Казват, днес е ден за размисъл…

     

image

 




Гласувай:
96



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Много интересно е структуриран материалът.
22.10.2011 14:23
Преминава от общото - предизборната ситуация в страната към частното - предизборната ситуация в сайта.Не мисля, че е случайно.
цитирай
2. babaelenica - 1. poligor - Правилно си схванал :)
22.10.2011 14:27
Само да те питам - ние не сме ли част от цялото?
Дали пък не правим изключение?
:)))
цитирай
3. анонимен - Не, никакво изключение не сме.
22.10.2011 14:33
Но сега по темата - преяждането с политика е вредно като всяко преяждане. Огромен брой хора са преяли, гади им се и направо повръщат от политиката.
Аз съм един от тях - след като бях политически активист 5 години, сега не искам и да чувам за политика и няма да гласувам.
Срещала ли си в анкетите колко процента ще са негласувалите преяли от политика?
А ти ще гласуваш ли?
цитирай
4. babaelenica - 3. poligor - Дали това не е една от целите на политиците?
22.10.2011 14:36
Да ни накарат дотолкова да се отвратим от политиката, да не гласуваме, че те да могат с купени гласове да са на власт.
Да, аз ще гласувам!
цитирай
5. tit - Именно - за размисъл!:)
22.10.2011 14:38
само да отбележа, че губейки времето си в сайта, не харчим ничии пари, все пак...
и обикновено нищо не печелим,освен някакъв гъдел.
цитирай
6. babaelenica - 5. tit - Хех, веднага се хвана за разликите:)))
22.10.2011 14:42
Ами така, де! :)))
Аз наблягам на приликите - ти на разликите.
Пустият му ден за размисъл.
:)))
цитирай
7. анонимен - Един важен въпрос поставяш-
22.10.2011 14:42
защо толкова много хора се занимават с политика? За мен има само две обяснения -
да станат известни такива като доцента и да натрупат пари.
цитирай
8. babaelenica - 7. poligor - По-скоро е второто.
22.10.2011 14:47
Защо известността в тесния ти професионален кръг не е достатъчна?
Защо човек изпитва толкова силна потребност за него да се чува надалеч?
Само чесане на егото ли е или има и нещо друго?
Ще се радвам някой да може да отговори на тези първи въпроси.
Че нещо са започнали да нарастват вълнообразно.
:)))
цитирай
9. анонимен - Всеки е чувал определенията за политиката.
22.10.2011 14:58
В България политици изобщо няма. В нормалните държави хората се учат да бъдат политици, у нас кметове стават доктори и учители, което е идиотщина.
цитирай
10. babaelenica - 9. poligor - Искаш да кажеш, че доктори и учители стават кметове, нали? :)))
22.10.2011 15:02
Ха така, с твоите камъни по твоята глава. Това за изказа. :)))
Не мисля, че в малките села е чак толкова сложно да си кмет, но виж за големите градове се искат специализирани познания.
Веднага ще ми опонират, че хората си имат екипи с достатъчно специалисти в тях. Но нали тези екипи да се задействат е необходимо лидерът да има идеи, които да се разгърнат?
Вече се видя, че с работа на парче няма напредък.
цитирай
11. анонимен - Аналогията с обстановката в сайта е добра.
22.10.2011 15:07
С две-три изключения всички блогери са без имена и лица, вкл. ти и аз, но това значи ли, че са фалшиви?
И да значи, те не вредят на никого с лъжите си, а политиците вредят, тъй че нищо общо няма между политиката и блогването.
цитирай
12. babaelenica - 11. poligor - Противоречиш си, май :)))
22.10.2011 15:13
Казваш, аналогията е добра, пък после отричаш сходствата.
Трябва ли да оразмеряваме вредата и да я наричаме "малка" или "голяма"?
Вредата винаги си е вреда.
Без значение дали засяга един човек или голяма група хора.
цитирай
13. provocation - Интересен постинг.
22.10.2011 15:32
Изборите впрочем са истински спектакъл. Ние гледаме с интерес следизборните шоута като пресконференции.Много по-смешни са от Комиците например.
цитирай
14. babaelenica - 13. provocation - Да-а-а-а-а, за спектаклите иде реч.
22.10.2011 15:35
За политическите спектакли.
Но защо ли комичното в тях не ме разсмива...
цитирай
15. tit - Ха, ха ! И тук обичайните заподозрени са като в политиката -
22.10.2011 15:38
ни лук яли, ни лук мирисали!
"Тронките са по-надолу!":))
цитирай
16. provocation - Внимание!!!!
22.10.2011 15:45
Скандал разтресе редиците на българските социолози, след като сдружението „За честни избори“ изнесе прогнозни данни в късните новини относно резултатите от президентския вот, получени от японската социологическа агенция „Хикари“. Сдружението поръчало изследването на японската агенция именно с идеята да свери получените резултати с тези на българските агенции. Това е стъпка, която се предприема за първи път и поднесе неприятна изненада на българските социологически агенции не свикнали с чуждестранна конкуренция. Ето и резултатите от изследването:

На първо място с 44,57% е Светльо Витков

Втори е Волен Сидеров с 18,32%

Трети Плевнелиев с 16,88%

Четвърти е Калфин с 11,37%

и пета е Кунева с 7,23%

цитирай
17. babaelenica - 15. tit - Колко си права :)))
22.10.2011 16:20
Всичко е въпрос на интерпретация.
Моята я показах.
:)))
цитирай
18. babaelenica - 16. provocation - Провокатори такива! :)))
22.10.2011 16:23
Гледате да не излезем от темата за изборите, ха-ха.
Подобна анкета имаше на сайта на БНТ.
Там също водеше Св. Витков.
Може пък утре да се сдобием от раз с нов президент и да не се наложи балотаж.
Голяма сила е протестният вот, шъ знайти.
:)))))
цитирай
19. injir - Ta, koi spektakyl gleda? I az shte ...
22.10.2011 16:43
Ta, koi spektakyl gleda? I az shte predpochitam da gledam igrata na istinski artisti. Te pone sa uchili za tova. :) Pozdravi!
цитирай
20. babaelenica - 19. injir - Криминале 2 D, в "Младежкия" :)))
22.10.2011 16:53
Участваха само, подчертавам само млади актьори, т.н. Младите в Младежкия. :)))
Невероятна сплав от хумор, ирония, песни и танци на живо.
Дидактическият подход на автора беше напълно оправдан.
Средната възраст на многобройната публика беше около 20 години.
Изключителна реакция на представянето.
Разбира се, аз имах някои забележки, но младостта на изпълнителите и енергията им компенсираха леките недостатъци.
:)))
цитирай
21. injir - Te igrayat! I ne lyjat! :)
22.10.2011 16:58
Te igrayat! I ne lyjat! :)
цитирай
22. babaelenica - 21. injir - Да, защото изразяват себе си.
22.10.2011 17:04
Те са самото движение, вдъхновение и творческа експлозия.
:)))
цитирай
23. tili - имаше един политик,
22.10.2011 17:06
който каза на народа си "Очакват ни кръв, пот и сълзи". След победата същият този народ го изпрати да си почива - т.е. към инсулта.
В страна с дълбоки демократични традиции се случи това. Какво искаш от нашето племе? Демокрация, общество, традиции - да бе, да:(
Ще видим, да доживеем до утре!
цитирай
24. babaelenica - 23. tili - Да, Чърчил е казал това.
22.10.2011 17:13
И е останал в историята като един почтен политик.
Да кажа, че нищо не искам от племето е заблуда.
Искам само да се събуди и да почне да мисли с горната си глава!
цитирай
25. kite333 - Аз ще гласувам,за да нося отговорност.Макар,че все по-трудно ми е
22.10.2011 17:30
да имам позиция,в която вярвам.Тоест всичките са маскари.
Колкото до блога...ееех Хелън и ти ли ?
Не ми стига Алби Блогена дето все заклеймява фалшиви сте,анонимни сте щото не сте с истинските си имена..
Сега пък ти- да сме се харесали,каквито сме искали да бъдем,а не каквито сме били.
Дали се харесвам на читателите на блога,пишейки за объркването сиза липсата на вяра в много неща,за кофти брака си,който не мога да прекъсна по разни причини или за това,че и аз лъжа по някакъв начин някого ?
Не знам.
Но по-истинска от това не мога да бъда.
Дали само аз съм така ?
Не мисля.
цитирай
26. babaelenica - 25. kite333 - И аз, и аз ще гласувам :)))
22.10.2011 17:39
Явно доста неща са се променили по време на моето отсъствие.
Ти си една от малкото, добре разбиращи написаното от мен.
Сега се засягаш, като че лично съм адресирала статията към теб.
Няма такова нещо.
По-скоро исках да се разбере, че няма разлика дали пишеш под псевдоним или с истинското си име.
Винаги можеш да бъдеш искрен или фалшив!
Сега стана ли малко по-ясно?
:)))))
цитирай
27. ran - изненада ме, Хелън :)
22.10.2011 18:01
Затова ще се направя на адвокат на дявола, сиреч политически догматик.
(че разсъждения върху морала са ми много ... аморални :)))))
Казваш:
- че медийната пукотевица наоколо е политика - дали малебито е крем карамел и дали вкусовите рецептори не те подвеждат?
- политиците са фалшиви, неискрени и заблуждаващи - отново, къде видя политика като визия, програма, проблеми и решенията им, за да ги наричаш политици?
- "Не е ли нашето общуване една голяма психиатрия?"- не ставаш ли част от изкривените стойности, като наричаш нещата с измислени имена?

Хайде да видим къде е политиката:
- законодателна - пролобистка и промонополистична
- икономическа - регулации, контрабанда и черна икономика
- социална - обедняване, срутване на комуналните служби
Наистина виждам повече политика в блога, отколкото в обществото. Въпреки приликите като хора и като манталитет, тук поне по-често се говори за истинските проблеми. Политическите.

Та, кой казваш трябва да започне да мисли с главата си?:)
цитирай
28. babaelenica - 27. ran - Все някой трябваше да ме прочете правилно :)
22.10.2011 18:22
- Зная колко е лесно да се подменят и понятията, и темите, и ценностите.
От многократно повтаряне, всяка лъжа може да се превърне в истина и някои твърде умело се възползват.
Преди всичко медиите.
Онези "независими", а всъщност добре възнаградени медии и определени журналисти.
Да напомням ли, че слабо информираните са лесна плячка за манипулация?
- Това, което ни се представя като политика, трябва да го наречем политика, нищо че е боклук. Значи политика - боклук. Употребявам общоприетата дума за хората, които са облепили стените с образите си. Доколко са искрени или фалшиви - няма да узнаем още утре. Но моето вътрешно усещане не ме лъже.
- Опитвам се да не съм част от нищо. Много сложна задача, повярвай ми. Нали все се напъват да ме "набутат" в оградата на "социалното животно". Опитвам се да генерирам собствени мисли, а не компилация от насадени медийни бръщолевения.
Истината според мен е, че дори да са били с добри начални намерения, почти 96% от политиците, като се намерят във властта, се променят до неузнаваемост.
Оттам и техните решения се изкривяват и обслужват избрано малцинство, което пък от своя страна пълни джобовете им.
Племето свързах с главата, да не би да съм се объркала?
:)))
цитирай
29. ran - да отсеем тогава плявата и боклука :)
22.10.2011 19:20
Политиците са аватари на политиката, провеждана от господарите им. Когато "политиците" не говорят за това, нямат право да се наричат такива. Повторението на това заключение е част от информираността, дължима на племето. Но кой да му го каже? Очевидно не тези, който не искат да бъдат "социални животни". А, кои са те? Медиите и всички, които им пригласят, приемайки тяхната терминология.
Случайно ли е, че непрекъснато правят заключението за простотията на племето?

Май аз съм преял с политика :)) - щом те ползвам за пример и боксова круша. Постът ти просто е идеално поле за развихряне на политическия догматик.
:)))))
(Само да разсея и недоразумението ти относно правомощията на президента:
- владее еднолично единствените сериозни специални служби
- има силно влияние върху генералитета
- има силно влияние върху външната политика
- още по-силно върху съдебната система и Конституционния съд
- единствен коректив е на парламента)
цитирай
30. babaelenica - 29. ran - Да отсеем, но къде са ни сеялките? :)))
22.10.2011 19:52
Универсални, вакуумни или пневматични - изберете сами!
:)))
Не се притеснявай за боксовата круша - вече съм свикнала.
Станала съм и супер издръжлива, така че смело напред!
Много ми хареса определението "аватари на политиката", или по-точно "аватари на господарите". Остава открит въпроса - кои са господарите? Отвсякъде ни залива информация за всевъзможни конспирации, някои от които звучат доста убедително.
И все пак?
Интересите на големите държави налагат да подчинят икономиките на малките.
Справка - АЕЦ "Козлодуй" и "Белене". Външни експерти, маскирани като независими дават своите оценки. А дали те наистина са независими и защо трябва да приемем техните оценки за меродавни? Нали по този начин се предопределя един от най-важните отрасли в една държава - енергетиката.
То, ако племето не беше просто, нямаше така лесно да се остави да бъде манипулирано.
Въпреки наличието на медии.
Зная, зная за правомощията на президента. Ако някои от тях бяха слаба ракия, нямаше да има сега толкова кандидати, мимикрирали под все така помпозни имена, непременно съдържащи думата "демокрация" или производното й "демократичен".
При сега сложилата се ситуация, само за коректив на Парламента няма да се съглася.))
Президентът връща законите, Парламентът пак си ги прегласува. Ега ти и коректива. :)))
Досега не видях от никой президенти нещо съществено да повлияе върху външната политика, но като възможност съществува, прав си.

Все по-често се чува - критикувай, но докажи ти какво си дал на тази страна и какво си се опитал да промениш. Във връзка с това ще ти споделя, че съм опитвала, даже съм посветила години от живота си, да се извърши истинска промяна в страната ни. За съжаление, системата не толерира и изхвърля почтените.
Защото всичко е една система от скачени съдове, приятелю ran.
Можеш ли да дадеш съвет - какво точно трябва да се промени и по какъв начин, та събитията в страната ни да не се класифицират като национална катастрофа?





цитирай
31. mrazekoff - Интересно заглавие и
22.10.2011 19:54
дваж по-интересен материал си написала. Наистина, омръзна ми от политика и от политиканстване, като имаш предвид, че умишлено избягвам разговори на тази тема, а също така и предаванията по телевизиите и радиата свързани с политика.
Циркът е пълен, като се започне от кандидатите - самопредложили се за тези постове, партийните пристрастия и говоренето в пожелателен план и реакциите на тълпата - по сеирджийски, като на футболен мач....
Зрелищата са налице, но има и друго - неграмотността в населението - достигнала гигантски размери...
Именно тази неграмотна маса, която дори и няма представа за кого гласува ще определи бъдещето на нашия живот за следващите години.
Жалкото е, че една тълпа от тези неграмотници ще наклони везните, а обикновените, интелигентните личности останали все още тук ще се окажат пак в малцинство :(
Много може да се пише на тази тема.
Аз изчетох с интерес твоя постинг, а също и коментарите към него.
Съгласен съм с твоето мнение и те поздравявам за свежия изказ.
Пожелавам ти, много по-малко негативни настроения в бъдеще, защото от политиката има нещо много по-важно, а това е изкуството да сме хора и Човеци.
Пожелавам ти по пътя да срещаш много повече Човеци и съвсем малко политици!!!!
цитирай
32. babaelenica - 31. mrazekoff - Гласувам, но с отвращение :))
22.10.2011 20:09
Такава промяна на стария виц за алкохола ми хрумна. :)))
Прав си да се гневиш, че грамотните и умни българи вече изпитват погнуса от думата "политика".
Това според мен е крайната цел.
Колкото повече тъпунгери - толкова повече възможности за купуване на гласове.
Нека си чуруликат, че купуването на гласове е престъпление. Именно тези, от клиповете, извършват такова престъпление. Малките партийки и да искат - не могат. Но пък да им се чуди човек защо изобщо участват в избори, като предварително е ясно, че и един процент е висока летва за тях.
Ах, да-а-а-а, спазват олимпийския принцип. :)))
Задаваш ли си въпроса, защо не се въведе електронно гласуване?
Нали при него ще се сведе до минимум гласуването по няколко пъти, ще бъде по-евтино и най-важното - по-бързо.
Много просто защо. Никой от т.н. "политическа класа" не желае да има ред в страната ни и даже мога да кажа още по-силното - желае да продължат измамите с мъртвите души и купуването на гласове.
Много е сладка властта, многооооо.
:)))
Благодаря ти за пожеланията, още сега хуквам да се сдобия с фенер.
Пък бил той и фенерът на Диоген.
:)))))
цитирай
33. ran - така де, какво е един боксов мач между приятели :)
22.10.2011 21:50
- коректив на парламента - може да е "ега ти коректива", но е единствен.
Цаца, цаца, ама риба! :))))
Сега си представи връщането на един закон, придружен с огромните медийни възможности, които има президента по закон ... Ако всяко "връщане" е подкрепено с медийна кампания, парламента ще прегласува един-два пъти и после ще се задави. Гоце и останалите пишман-президенти просто не са искали да го направят, нали?
- за външната политика е по-просто - посланниците, агенти на ДС - Гоце отказа да ги върне. А назначението им бе с негово съгласие.
- една история, истински политическа, макар и комунистическа :)
Личният съветник на президента става главен прокурор на парламентарна република. Чрез Конституционния съд прокарва правило всеки прокурор да праща за зелен хайвер Парламента.
Политическата обстановка е интересна. Чрез закони са ограничени граждански свободи и промени в НПК са дали неоспорима власт на прокурорите - "заслугата" е на ГЕРБ. Главният прокурор и повечето от съдиите в КСъд са заслуга на президента.
Въпрос: Противници ли са ГЕРБ и Президент Гоце?
Втори въпрос: Прокурорска република ли сме или парламентарна?

Съвети ли? Одма! :))))
- националната катастрофа касае нацията, а мнозинството й не мисли така.
- господарите - Цоло Вутов и приятелски обръч, трето главно управление на ДС- демек ненаялите се бивши военни, всички псевдополитически играчи изгонени по непригодност от предишните господари - ГЕРБ не подбира.
- "За съжаление, системата не толерира и изхвърля почтените." Следователно?
Всъщност системата е просто дефинирана - неинформираност на мнозинството и високомерие на малцинството, притежаващо инфото. Така си е от времето на Костов - нали знаеш, че той е виновен :))))) Та, досега все идиоти с повече инфо (и комунисти, и демократи) се опитват да МАНИПУЛИРАТ.
- "...да се извърши истинска промяна в страната ни"- тц, нема начин да стане докато мнозинството от племето не разполага с информация. Която могат да му осигурят мислещите, знаещите, можещите. Искам да кажа тези от тях, които не се чувстват отвратени от "простотията" на племето.
Какво ще кажеш, да започнем оттам?
:)
(те ти го фенерът, те ти го Диогенът :)))
цитирай
34. ran - полигоре, разкарай си полигоризмите
22.10.2011 22:10
poligor написа:
Не знам откъде идва тая глупост, че ако не гласуваш, гласуваш за някого.
Негласуването е прекрасен израз на презрение и отвращение към тоая банда мафиоти, наричаща се политическа класа.
Аз с гордост заявявам, че няма и да помисля да гласувам.Като мен са 45 % от хората най-малко.
Снощи за информация прочетох в сайта на ЦИК регистрираните партии за изборите - цели 73.
Не видях нито една нормална, а само сборища от тъпаци.
Не гласувайте, дами и господа! Идете по-добре на кино.



тук се води сериозен разговор
цитирай
35. babaelenica - 33. ran - Не подозирах, че съм на ринга, ама нейсе :)
22.10.2011 22:21
Поне е приятелски мач, само някой да не заподозре, че е уговорен. :)))
Смятам, че бедите започнаха от неразкриването на досиетата.
Ако не беше инсцениран палежът под свалената петолъчка, нямаше да може да се твърди, че са изгорели документи. Всъщност те са били отдавна филмирани и изнесени от страната. Справка - ген. Серкеджиева и ген. Семерджиев. Не се намери патриот да разкрие тайните на ДС. Но какво да очакваме - там не са работили патриоти, а са "служили" верни на партията.
Така истинското инфо никога не се появи на бял свят. Е, появяваше се инцидентно някаква слаба следа, но не успяхме да изнесем на светло всички тъмни тайни от миналото.
Напротив - манипулацията спрямо агентите и сътрудниците беше невъобразима. Така се появиха на бял свят още послушковци, които внедрени в една или друга формация, не само докладваха за дейността й, а направо я контролираха.
Как тогава ще искаш от Първанов да отзове посраниците? Ха-ха, допуснах наборна грешка, а тя се оказа твърде уместна, за да я трия. Веднага се задейства моят девиз - "Всички дефекти, превръщаме в ефекти". :)))
А борбата за следващите назначения в КС е ясна е на децата. Е, на някои деца, не на всичките.)))
Чудя се как да отговоря на въпроса ти, каква република сме... Ще те задоволи ли отговорът - шибана?)))
Би било интересно да се пръкне един Бъгериялийкс. Нищо че някои тайни вече се знаят.
Едно не мога да оспорвам - най-великата парична единица в днешно време е информацията. Който я притежава е господар на света.
:)))
цитирай
36. babaelenica - 37. poligor - Смяташ ли, че повечето хора няма да гласуват?
22.10.2011 22:45
Аз не го вярвам.
Гласовете отдавна са купени :)
Или цигани и турци ще решават вместо теб?
Ще те помоля и да се въздържаш от квалификации. Ти на собствен гръб си изпитал неприятното им въздействие, така че прояви разбиране.
цитирай
37. kite333 - Винаги приемам написаното И като написано към мен. Затова и реагирам.
22.10.2011 22:49
А политиката не я уважавам и не разбирам напълно,за да се изказвам вещо :))
Оставям на разбиращите.
Но съм съгласна,че ако не се гласува,гласовете отиват при друг.
Тоест негласувайки,пак гласуваш и то има вероятност да е за някой,който не искаш.
Хубава тема си заформила :)
цитирай
38. babaelenica - Ех, Кайт :)))
22.10.2011 23:21
Защо всички не могат да имат твоето "неразбиране" на политиката?
Може би тогава нямаше да се налага дискутиране по поставените въпроси.
:)))
цитирай
39. анонимен - Поставяш много серизони въпроси, повечето от които са риторични.
22.10.2011 23:48
Нещата у нас са заложени още от Кръглата маса и от новата конституция, която предопредели възникването на сегашната имитация на правова държава - с многопартийна система, всеобщо избирателно право и т.н., т.е. параламентарна република с президент с ограничени пълномощия (дори няма законодателна инициатив, но има право на вето, което обаче много лесно се отхвърля, и т.н)
Така че, както казва Хегел, у нас всичко действително е рационално, може да получи разумно обяснение. Но от това по-леко не става. Защото партиите не са представители и не са създадени (с малки изключения) върху някакъв икономически обоснован принцип, като механизъм за избор на личности с определени интереси, възникнали на солидна основа, каквато е икономическата. Затова имаш десни бедняци и леви богаташи, които просто са си разменили местата и ролите. А иначе възможността който иска да се канидатира, ако събере необходим брой подписи, си е примамлива за търсачите на слава. От друга страна, това има и положителни старни - дават възможност за публично оповестяване на нови лица. Прекалено обширна е темата, всъщност тук, в блога, именно тя е разисквана многократно от повечето от нас по различни поводи.
В края на краищата както са предопределени нещата, трябва да се оправяме кой как може; и след много години, когато обществото се йрерахизира по-отчетливо икономически и социално, ще се очаква да се формират и адекватни на отделните групи и интереси политически формации като защитници на техните интереси. Но са нужни поне още 20 години. Ще ги доживеем ли ние? )))
цитирай
40. babaelenica - 41. parasol - Да, непрекъснато се имитира и мимикрира :)))
23.10.2011 00:03
Правова държава?
Я попитай някого, чиито дела се влачат с години по съдилищата и той ще ти каже - да, имаме такава държава. Колко от видните престъпници са осъдени и излежават присъдите си? Повечето толкова внезапно и тежко се разболяват, че направо се чудим, дали пък не са получили тези увреждания от стреса, придобит при изпълнение на пъклените им престъпления? :)))
Крайно време е да има повече, да не кажа изцяло мажоритарни кандидати, но кога седящите в парламентарните кресла ще приемат подобен закон? Нали повечето от тях няма да могат да се разположат отново. Да не зачеквам и въпроса с отзоваването.
Кръглата маса, казваш.
Ами да погледнем ли кои върли комунисти, заспали един ден и после се събудили чисти и неопетнени демократи, участваха в нея??? Толкова неясни договорки под масата имаше, че ми иде чак да вия. Всичко се оправдаваше с неопитността на тогавашните преговарящи. За мен беше по-скоро добре ръководена операция от ДС, с цел намаляване на напрежението и стихване на масовите протести.
Дано партиите отмрат като единствени изразители на волята на избирателите.
Силно се надявам да се измисли друг инструмент.
А ти с последния си въпрос, направо ме разстреля.:)))
Ще доживеем, разбира се, къде без децата на прехода?
:)))))
цитирай
41. анонимен - Е, всичко ни е в кавички, то се зане. Комунягите си превърнаха политическата власт в икономическа
23.10.2011 00:23
babaelenica написа:
Правова държава?
Я попитай някого, чиито дела се влачат с години по съдилищата и той ще ти каже - да, имаме такава държава. Колко от видните престъпници са осъдени и излежават присъдите си? Повечето толкова внезапно и тежко се разболяват, че направо се чудим, дали пък не са получили тези увреждания от стреса, придобит при изпълнение на пъклените им престъпления? :)))
Крайно време е да има повече, да не кажа изцяло мажоритарни кандидати, но кога седящите в парламентарните кресла ще приемат подобен закон? Нали повечето от тях няма да могат да се разположат отново. Да не зачеквам и въпроса с отзоваването.
Кръглата маса, казваш.
Ами да погледнем ли кои върли комунисти, заспали един ден и после се събудили чисти и неопетнени демократи, участваха в нея??? Толкова неясни договорки под масата имаше, че ми иде чак да вия. Всичко се оправдаваше с неопитността на тогавашните преговарящи. За мен беше по-скоро добре ръководена операция от ДС, с цел намаляване на напрежението и стихване на масовите протести.
Дано партиите отмрат като единствени изразители на волята на избирателите.
Силно се надявам да се измисли друг инструмент.
А ти с последния си въпрос, направо ме разстреля.:)))
Ще доживеем, разбира се, къде без децата на прехода?
:)))))


държат си хората в съда, прокуратурата, МВР и си пеят. ((((

цитирай
42. becksss - ....
23.10.2011 01:52
Прекалено много съм пиян, за да философствам сега... Но тази тема нещо ми намирисва.
цитирай
43. magicktarot - Елич, нямам време сега да те чета, че отивам да гласувам! :)
23.10.2011 09:03
По-късно пак ще дойда... Поздрави! :)
цитирай
44. hristo27 - И въпреки всичко, тази държава Т...
23.10.2011 10:10
И въпреки всичко, тази държава ТРЯБВА да стане нормална. Ние ТРЯБВА да го направим, а не политиците, които се сещат за нас само преди избори!
цитирай
45. babaelenica - 42. becksss - Ще почакам да прочетеш дискусията
23.10.2011 11:05
и после може да философстваш на воля.
:)))

43. magicktarot - Поздрави и на теб, не само за решението ти да гласуваш.
:)))

44. hristo27 - Да направим, но какво и кога?
:)
цитирай
46. babaelenica - 45. andri - Привет!
23.10.2011 11:10
Ножът още не е допрял до кокала, щом продължаваме да търпим безкрайното лицемерие, лъжи и кражби на управляващите, независимо от какъв цвят са.
Може би се забелязва, че не се опитвам да агитирам за определен кръг или партия.
Повечето от нас желаят да се прочетат страниците на задкулисните игри, виновниците за тежките престъпления да бъдат наказани и да продължим напред.
Благодаря за мнението.
:)))
цитирай
47. babaelenica - Да не забравя да добавя!
23.10.2011 11:17
Ако някой хейтър си мисли, че като публикува гнусни и нецензурни изрази по мой адрес се извисява духовно - не е познал.
Ако си мисли, че ме засяга - пак не е познал.
Нищожествата не могат да се отлепят от дъното, те са обречени да гният там за вечни времена.
:)))
цитирай
48. syrmaepon - за съжаление това е вярно
23.10.2011 11:21
"Все по-често се чува - критикувай, но докажи ти какво си дал на тази страна и какво си се опитал да промениш. Във връзка с това ще ти споделя, че съм опитвала, даже съм посветила години от живота си, да се извърши истинска промяна в страната ни. За съжаление, системата не толерира и изхвърля почтените."

Не ни остава нищо друго освен да обичаме на инат Родината и да продължим с протестния вот,белким накрая отсеем....макар,че има и друг път леко кървав )))

http://www.youtube.com/watch?v=Wos-dDxpJlQ
цитирай
49. babaelenica - 49. syrmaepon - Благодаря за клипа :))
23.10.2011 11:32
Power To The People - как се сети точно за тази песен?
Вече се обърквам кое е правилно и кое - не.
Във всеки случай не ми се иска кървав вариант...

Power to the people
Power to the people, right on

Say you want a revolution
We better get on right away
Well you get on your feet
And out on the street

Singing power to the people
Power to the people
Power to the people
Power to the people, right on

A million workers working for nothing
You better give 'em what they really own
We got to put you down
When we come into town

Singing power to the people
Power to the people
Power to the people
Power to the people, right on

I gotta ask you comrades and brothers
How do you treat you own woman back home
She got to be herself
So she can free herself

Singing power to the people
Power to the people
Power to the people
Power to the people, right on
Now, now, now, now

цитирай
50. becksss - 46. babaelenica
23.10.2011 12:44
Аз, като един от онези блогъри, които парадират с това, че застават тук с истинските си имена и снимки, не бих желал да участвам в подобна дискусия. Току-виж философстването ми прозвучало неистинско и заблуждаващо.
цитирай
51. babaelenica - 51. becksss - че тя, дискусията, е политическа,
23.10.2011 12:46
ако още не си забелязал.
:)
цитирай
52. kapito - Повечето от нас желаят да се пр...
23.10.2011 13:00
babaelenica написа:

Повечето от нас желаят да се прочетат страниците на задкулисните игри, виновниците за тежките престъпления да бъдат наказани и да продължим напред

Тук и аз малко да се включа. Правилно акцентираш върху "тежките" :) Аз обаче се опасявам сериозно, че осветят ли се задкулисните игри, едва ли ще останат много такива, с които да се върви напред. Смятам обаче, че наистина има и такива, които са били неволни участници в тях, или е било неизбежно, или пък са направили компромис със съвестта си, за което съжаляват, но не могат да се върнат назад. Дайте да затворим страниците и да се видим СЕГА кой какво може, на какво е способен . Вярвам, че тези, които са били принудени, или са допуснали грешки преди (и го осъзнават), биха се борили най-яростно, биха били много полезни и биха били в първите редици, ако не се бояха, че някой би могъл да погледне "назад". Според мен трябва да им дадем този шанс. Всеки има право на втори шанс. Да гледаме напред, а не назад.
Сега не ми казвайте, че всеки трябва да си плати за това, което забъркал. Той плаща. Непременно плаща. Винаги плаща. По един или друг начин. Най-малкото съвестта го гризе. Или не спи нощем. Или други работи ...
цитирай
53. babaelenica - 53. kapito - Не съм убедена, че мнозинството от българите са били свързани със старите служби.
23.10.2011 13:09
Нека обаче обърна внимание, че обвързаността е повод за изнудване.
Т.е., такива хора не могат да бъдат надеждни и много лесно могат да бъдат манипулирани.
Не става дума за дребни доноси - с кои западни фирми е говорило лицето Х, да речем.
Иска ли ти се да слушаш менторския тон на хора, променили съдбите на не едно семейство с техните доноси?
Какво значи неволни участници?
Не искам да огласявам две ужасни предложения, отправени лично към мен.
Аз как успях да устоя?
Вероятно затова сега спя непробудно.
:)))
цитирай
54. kapito - Ами на някои им са "слаби ан...
23.10.2011 13:28
Ами на някои им са "слаби ангелите" ...
То ако бяхме всичките яки, щяхме все да сме с ножове под поясите (за законна самоотбрана) :)
Не, не ! Менторски тон не ми се слуша от никого. Изобщо не ми се слуша. Четат ми се цели, програми и РЕЗУЛТАТИ. Искам да виждам ДЕЙСТВИЕ. И както аз отивам на работа и в края на деня знам точно какво съм направила, така искам да знам и тези горе какво са направили. Много ли искам?
цитирай
55. babaelenica - 55. kapito - Мера според мера, а? :)))
23.10.2011 13:31
Много искаш, ха-ха.
Нали от ден на ден ония "горе" стават все по-прозрачни, до степен пълното им разтваряне.
:)))
цитирай
56. vanya70 - ... :)
23.10.2011 14:56
http://vanya70.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/04/29/14-25.738005

;):)))
цитирай
57. kapito - Ами гласувам - искам :) Претен...
23.10.2011 14:59
Ами гласувам - искам :)
Претенциозна съм малко ... :)
цитирай
58. babaelenica - 57. vanya70 - И тук ще кажа същото :)))
23.10.2011 15:09
Клипчето е над моите интелектуални възможности за разпознаване.
Но пък единомислието ни за театъра "blog.bg" е впечатляващо.
:)))
цитирай
59. babaelenica - 58. kapito - Хах:)))
23.10.2011 15:12
Права си, човек трябва да има и претенции.
Дали обаче си ги насочила в правилната посока?
Те това, следва да се провери.
:)))
цитирай
60. kapito - Права си, човек трябва да има и пр...
23.10.2011 15:16
babaelenica написа:
Права си, човек трябва да има и претенции.
Дали обаче си ги насочила в правилната посока?
Те това, следва да се провери.
:)))

Разбира се, че е правилна посоката. Въпросът е друг - колко сме тези с правилната посока :))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Е те това ще проверим! :)
цитирай
61. karaiany - Много мъдро, Ели, много мъдро ! ...
23.10.2011 16:49
Много мъдро , Ели , много мъдро !
Понякога се чудя какво ли правиш в този блог бг ? :))))Както за политиците , така и за паралелите с блога - в десятката ! Снимките са точни , ама мислите ....пусти мисли! :)))) М'че те са най-важни , нъл тъй ? :))))
С много прегръдки за теб ! Умница ! :)))
цитирай
62. babaelenica - 61. kapito - Как е?
24.10.2011 17:19
Извършена ли е проверката?
Само да не се променила посоката.
:)))
цитирай
63. babaelenica - 62. karaiany - Моля те :)))
24.10.2011 17:21
Толкова хвалби не съм получавала и на протестен митинг.:)))
Но се радвам, ако нещичко ти е харесало.
Прегръдки и за теб!
:)))
цитирай
64. bigbro - Привет!
25.10.2011 15:50
Уф, нищо умно за политиците не можах да измисля, само за любими глаголи на Стоичков се сещам:)))
цитирай
65. kapito - Извършена ли е проверката? Само ...
25.10.2011 20:17
babaelenica написа:
Извършена ли е проверката?
Само да не се променила посоката.
:)))

Okaza se, че тези с правилната посока не сме били достатъчно за да идем на балотаж... Или поне така са ни преброили умниците.
Всъщност тези избори просто плачат за касиране...
цитирай
66. zabylgarite - С извинение
27.10.2011 10:07
аз отдавна повръщам от политиката
от несменяемите физиономии 22 години
цитирай
67. antivlaks - Защо "мъркате"???
27.10.2011 22:39
В Атина се събраха 800,000 "Възмутени" , а в Пловдив .......има- няма 100 !
КЪДЕ БЯХТЕ ТОГАВА ?
Пишете си с надежда ,че ще ви прочете някой политик ли?
Но дори и да стане това чудо ,знаете ли колко ще се "притесниЧ !?
цитирай
68. babaelenica - 65. bigbro - Привет!
27.10.2011 22:50
Кои ли бяха тези глаголи, че Стоичков е доста продуктивен.
:)))))

66. kapito - Ха-ха, касиране е мръсна дума, не знаеш ли? :)))

67. zabylgarite - Сега ми става ясно защо в последните години толкова много се е повишил броя на стомашно-чревните неразположения.
:))))
цитирай
69. babaelenica - 68. antivlaks - Защо "мъркате"???
27.10.2011 22:52
Знаех си, че все ще се намери някой да попита, даже съм го написала по-горе в коментарите.
Но кой да ги чете?
:)))))
цитирай
70. zabylgarite - Както казва
04.04.2012 06:46
Боб Леми от Моторхед
политик ли е,значи е шибан гъз

е това са
шибани гъзове
живеят на наш гръб
станаха милионери
изродите нагли
те са истинските наглите
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: babaelenica
Категория: Други
Прочетен: 310428
Постинги: 21
Коментари: 2244
Гласове: 10021
Архив